Böcker om e-handel

Söker du efter böcker om e-handel så finns bland annat följande böcker. Detta är ett litet utdrag av de böcker som finns tillgängliga, men du hittar fler på bl a Bokus.

1. E-handel : så driver och utvecklar du den av Daniel Lantz

E-handel : så driver och utvecklar du den av Daniel Lantz

E-handel : så driver och utvecklar du den av Daniel Lantz

Har du nyss startat ett e-handelsföretag eller funderar du på att göra det? Har du en fysisk butik som du vill komplettera med en e-butik? Vill du vidareutveckla och förbättra en etablerad e-butik? Då är det här boken för dig!

E-handel – så driver och utvecklar du den är en praktisk handbok som vägleder och inspirerar dig i ditt arbete med att bygga upp ett e-handelsföretag. Boken utgår från en helhetsmodell: den strategiska e-handelscirkeln. Kärnan i modellen är själva e-butiken och runt den finns nio nyckelområden som alla måste fungera för att det ska bli en framgångsrik butik.

Boken belyser relationen mellan de olika nyckelområdena och ger ett helhetsperspektiv på e-handel. Steg för steg får du en inblick i hur du effektivt kan organisera och strukturera din verksamhet. Lättillgängliga exempel, checklistor och skärmdumpar över olika företags e-lösningar ger dig konkreta verktyg för att lyckas med din e-butik.

Daniel Lantz har många års erfarenhet av Internetbranschen och e-handel. Han har tidigare varit produktchef på företaget Spray och affärsansvarig för e-handelssystem på webbhotellet Ballou. Idag arbetar han som online sales manager på Telenor. Han är flitigt anlitad som föreläsare och rådgivare om e-handel.

Köp boken E-handel : så driver och utvecklar du den av Daniel Lantz

H2000 E-handel - Näthandel A av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall

H2000 E-handel - Näthandel A av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall

2. H2000 E-handel – Näthandel A av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall
H2000 Näthandel A har konsumentperspektivet som utgångspunkt, men avslutar med att ta upp e-handeln ur ett företagarperspektiv.

Innehåll boken:
Internet i en ny tid
Sök information på nätet
Varor på Internet
Tjänster på Internet
Säkerhet på Internet
Hur kan ett företag använda Internet för handel?
Starta en nätbutik
Lagstiftningen och integriteten

Köp boken H2000 E-handel – Näthandel A av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall

3. E-handlarens handbok : vägen till framgångsrik e-handel av Urban Lindstedt, Lisa Bjerre

E-handlarens handbok : vägen till framgångsrik e-handel av Urban Lindstedt, Lisa Bjerre

E-handlarens handbok : vägen till framgångsrik e-handel av Urban Lindstedt, Lisa Bjerre

E-handeln är på stark frammarsch i Sverige. Allt fler konsumenter och företag väljer att handla på nätet – för att det är enkelt, billigt och bekvämt. Kunskapen om vad som är bra e-handel finns samtidigt men många e-handlare arbetar med trubbiga verktyg och bristfälliga plattformar.

E-handlarens handbok innehåller konkreta råd för hur e-handlare kan utveckla sin butik, förbättra sin marknadsföring och öka sin försäljning. Boken är också ett stöd för företagare som ska dra igång e-handel för första gången. Antingen som ett fristående projekt eller som ytterligare en kanal i en befintlig handelsverksamhet.

E-handlarens handbok ger dig den viktigaste kunskapen om praktisk e-handel, oavsett om du är nybörjare eller proffs.

Lisa Bjerre är ekonomi- och IT-journalist som har arbetat med webben sedan 1998. Hon har tidigare varit redaktör på Computer Sweden och Internetworld. Lisa har tidigare skrivit boken Nätdejtning som kommit ut på Lind & Urban Lindstedt är konsult och journalist som bevakat e-handel sedan 2000. Han är mångårig redaktör på tidningen Internetworld och grundare av nyhetsbrevet E-handelstrender. Urban har tidigare skrivit boken Sökmotormarknadsföring som kommit ut på No Digit Media.

Köp boken E-handlarens handbok : vägen till framgångsrik e-handel av Urban Lindstedt, Lisa Bjerre

4. Automatisk Marknadsföring framgångsrik e-handel på autopilot av Tomas Ullberg

Automatisk Marknadsföring framgångsrik e-handel på autopilot av Tomas Ullberg

Automatisk Marknadsföring framgångsrik e-handel på autopilot av Tomas Ullberg

Den här boken går igenom alla konkreta metoder som finns för att marknadsföra ett företag automatiskt på internet. Missa inte det om du vill ha tillgång till hela kraften i din internetmarknadsföring.

Eller som de skrev om boken nyligen i Internet World:

”Tomas Ullbergs löften kan tyckas fagra i överkant, men faktum är att hans bok rymmer handfasta råd om hur du kan effektivisera och i viss mån automatisera din marknadsföring och försäljning!”

Köp boken Automatisk Marknadsföring framgångsrik e-handel på autopilot av Tomas Ullberg

{ 1 comment… read it below or add one }

Daniel Lantz april 28, 2011 kl. 9:48 e m

Nu finns även boken ”Ehandel – så driver och utvecklar du den” ta gärna en titt E-handel : så driver och utvecklar du den.

Leave a Comment