Starta webshop är enkelt, men engagemang krävs för att lyckas

Starta webshop är enkelt, men engagemang krävs för att lyckas

by Ulf Liljankoski on januari 24, 2011

När man som e-handlare eller blivande e-handlare läser expertartiklarna gällande e-handel, webshop, sökmotoroptimering och marknadsföring mm, kan man ibland få känslan av att det finns för många delar och för mycket kunskap om att driva en webshop som krävs för att lyckas. När jag själv läst dessa artiklar i egenskap som e-handlare har jag fått känslan av att jag gjort väldigt många saker fel, att jag missat att fokusera på tekniska detaljer som är viktiga för att lyckas, ändå har jag, trots min ”misstag”, på något sätt ändå kommit så långt att jag lever på den webshop jag startade. Vad är det som gjorde att jag ändå lyckades?

Urban Lindstedt är en person som sedan 2000 skrivit om e-handel både i tidningar och böcker, samt hållit i föreläsningar gällande e-handel. Han är vad många av oss e-handlare ser som en expert inom ämnet. I ett intressant blogginlägg berättar han öppet om hur han själv 2008 bestämde sig för att starta en webshop och hur han som expert ändå gjorde misstag. I slutändan visade det sig att det bland annat var engagemanget som fattades. Han nämner även att kunskap och kapital är viktigt, men själv startade jag min webshop med hjälp av det lilla som blev över av studiemedlet, och kunskapen inhämtade jag på vägen. Så det jag vill peka på är att det allra viktigaste för att lyckas är engagemanget, brinn, kämpa och tro på det du gör!

Så våga starta en webshop, det kvittar om du är expert eller nybörjare, du har ändå samma möjlighet att lyckas.

Du kan läsa Urban Lindstedt inspirerande blogginlägg här:
E-handel är svårare än du tror

Leave a Comment


Previous post:

Next post: